2003
Tüm çelik imalatlara ait sac-profil malzemeleri, kumlama, epoksi – poliüretan boya özellikleri ve mikron kalınlıkları, betonarme imalatlara ait betonarme demiri ve beton sınıfları, kullanılan yüksek mukavemetli bulon, somun ve rondelalar, ankraj malzemeleri, kaynak nüfuziyetleri ve kalitelerini belirlemek için numuneler alınarak test ve deneyleri yapılmış, bu test ve deneylerin sonucu olarak, uluslar arası standartları karşılamış en üst kalite tercih edilmiş olmaktadır.Konu üzerine yurt dışından birçok teknik doküman getirilmiş, bu doküman ve makaleler büyük bir titizlikle incelenerek ve gerekli görülen noktalarda Almanya’ daki köprü mühendislerine de danışılarak statik hesaplara esas oluşturulmuştur. Bu özellikli yapıların statik analizleri, SAP 2000 bilgisayar programı kullanılarak sonlu elemanlar yöntemi ile II. Mertebe etkileri de dikkate alınarak yapılmıştır. Genel olarak kesit zorları ve gerilmeler, ara montaj durumlarının dikkate alındığı rüzgar ve sıcaklık değişimleri yüklemeleri ile en elverişsiz durumlar için hesaplanmıştır.Tüm köprülerde yerinde halihazır ve plankoteler, harita çalışmaları ile okumalar yapılarak dijital ortama aktarılmış; dijital ortamda ilgili kuruluşlardan alınan imar planları, kamulaştırma sınır ve parseller ile çakıştırılarak ve aynı zamanda elektrik, telekom, fiber optik, doğalgaz, su ve kanalizasyon hatlarına ait proje paftaları da ilgili altyapı kuruluşlarından temin edilerek birleştirilmiş ve köprü yerleşimi için en doğru ve mümkün yer saptanmıştır. Köprü tipi ve taşıyıcı sistemi için her bir köprü için 3D (üç boyutlu) olarak bilgisayarda bir çok mimari tasarım yapılmış, köprünün yapılacağı bölge yapısına, mimarisine ve çevreye en uygun tasarım dikkate alınarak, mimari ve statik projeler hazırlanmıştır. Projelerin onaylanmasından sonra köprü ayaklarının ve merdiven inişlerinin harita aplikasyonu yapılarak, deplase gerektiren altyapıların yatırımcıları ile görüşülerek en kısa zaman ve uygun konumlarına göre deplaseler tamamlanmıştır.Tüm köprülerin kendi mimarilerine uygun olarak korkuluklar tasarlanmıştır. Köprü yürüme yolu genişliklerine göre seçilen korkuluk babaları delikli ve tek ya da çift eğrilikli kılıç formundadırlar. Bir çift kılıç, aralarına özel imal mavi ışık veren iz armatürlerini alarak rijit bir yapı ve fonksiyonellik kazanmışlardır.
Korkuluk küpeştesi daire kesitli paslanmaz çelik seçilerek uzun ömürlü bir malzemeye ve polisaj yapılarak parlak bir görünüşe kavuşturulmuştur.
Gerdirme uç aparatları ile gerdirilen ve sabitlenen 5 sıra çelik halatla form tamamlanmıştır.Tüm çelik imalatlar SA 2,5 derecesinde kumlanmış, kumlanan yüzeyler üzerine epoksi yoğun çinko astar, yüzey toleranslı epoksi arakat ve UV ışınlarına dayanımlı poliüretan son kat boya uygulanmıştır. Tüm boya uygulamaları uluslar arası boya pazarında ilk sırada tercih edilen boya ve kimya endüstrisinin devi HEMPEL marka boyalarla yapılmıştır. Köprü boya renklerinin RAL kodlarının seçiminde köprünün tasarımı, özellikleri ve çevre şartları esas teşkil etmiştir. Köprü Mühendisliğinin bir harikası olan Yenimahalle Yaya Köprüsü, Eşref Bitlis Caddesi ile İvedik Caddesinin kesiştiği alanda Ankara / Yenimahalle 1. Durakta inşa edilmiştir.
Askı Sistem kullanılarak zarif kesitlerle oluşturulan Yenimahalle Köprüsü çevre düzenlemesi yapıldıktan sonra caddeye ayrı bir güzellik katmıştır.
Geçmişte sonu çok acı kazaların olduğu bu noktada şimdi, bu iki yürüme kollu köprünün yapımından sonra, TCK lojmanları ve çevresinde ikamet eden sakinler, çocuklarının okula ya da dersanelere gitmek için kullandıkları İvedik Metro İstasyonuna güvenli bir şekilde ulaştıklarının huzuru içindeler.